Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2012

ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ

ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ

Οι ξηροί καρποί καλώς φημίζονται για τις παχυντικές τους ιδιότητες. Πράγματι, μία χούφτα έχει περίπου 180 θερμίδες. Παρόλα αυτά, αν τους καταναλώσουμε στη σωστή ποσότητα και συχνότητα, μπορούμε ν' αποκομήσουμε μία σειρά από πολύ σημαντικά ωφέλη για την υγεία μας.
Τα ακόρεστα λίπη, τα λιπαρά οξέα Ω3, οι φυτικές ίνες καθώς και διάφορες βιταμίνες, είναι μερικά από τα θρεπτικά και ευεργετικά για τον οργανισμό συστατικά των ξηρών καρπών. Πιο συγκεκριμένα, τα καρύδια είναι ιδιαίτερα πλούσια σε Ω3 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στην πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων και την καταπολέμηση της θρόμβωσης του αίματος και της αρρυθμίας.
Τα αμύγδαλα περιέχουν βιταμίνη Ε, καθώς και μονοακόρεστα λιπαρά που βοηθούν στη μείωση της κακής χοληστερόλης και την αύξηση της καλής. Στη μείωση της χοληστερόλης βοηθούν και τα φυστίκια, τα οποία περιέχουν φυτικές στερόλες. Τα φυστίκια έχουν και αντιοξειδωτική δράση. Ανάλογη δράση έχουν και τα φουντούκια, χάρη στο μαγγάνιο. Στα φουντούκια βρίσκουμε επίσης πολύτιμες φυτικές ίνες. Οι κολοκυθόσποροι και οι ηλιόσποροι είναι επίσης ιδιαίτερα πλούσιοι σε φυτικές ίνες αλλά και ακόρεστα λιπαρά οξέα. Οι κολοκυθόσποροι συγκεκριμένα έχουν και υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο. Τέλος, οι ξηροί καρποί στο σύνολό τους είναι πλούσιες πηγές πρωτεϊνών καθώς και νιτρικού οξέως που βοηθά σημαντικά στη μειωση της υπέρτασης.
Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι βασικό χαρακτηριστικό των ξηρών καρπών είναι ότι είναι ιδιαίτερα παχυντικοί. Για να μπορέσουμε λοιπόν να επωφεληθούμε από όλες τις ευεργετικές ιδιότητές τους, είναι σημαντικό να είμαστε επιλεκτικοί και προσεκτικοί στην κατανάλωσή τους. Ξηροί καρποί με επικάλυψη ή καραμελωμένοι δεν προτείνονται ως υγιεινό σνακ. Το ίδιο ισχύει και για τους αλατισμένους ξηρούς καρπούς, καθώς η υπερβολική δόση αλατιού αντιστρέφει τ' αποτελέσματα. Όλες αυτές οι θετικές επιδράσεις στον οργανισμό που αναφέραμε, ισχύουν όσο διαλέγουμε φρέσκους ξηρούς καρπούς, και δεν ξεπερνάμε την ποσότητα της μίας χούφτας τρεις φορές την εβδομάδα.

Συντάκτης: Α. Γ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου