Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2012

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΘΗΛΑΣΜΟ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΘΗΛΑΣΜΟ

Την ιδιαίτερα ξεχωριστή αυτή περίοδο που ζει η μητέρα με το παιδί της, τους μήνες του θηλασμού, είναι πολύ σημαντικό να διατηρεί μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή. Κι αυτό όχι μόνο για να φροντίσει να παρέχει στο παιδί της όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά , αλλά και για να είναι η ίδια υγιής και δυνατή.
Αρχικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο θηλασμός είναι μία καθόλα φυσιολογική διαδικασία και όσον αφορά τη διατροφή. Κανένα προϊόν δεν απαγορεύεται εκ των προτέρων, και τίποτε δεν πρέπει να καταναλώνεται σε υπερβολικές ποσότητες. Η μητέρα θα χρειαστεί να λαμβάνει με τη διατροφή της 500 θερμίδες παραπάνω την ημέρα, που μπορεί να παίρνει με ενδιάμεσα ελαφρά γεύματα. Θα χρειαστεί επίσης να πίνει αρκετά υγρά για να μην αφυδατώνεται. Η καθημερινή διατροφή της είναι καλό να περιέχει Ω3-λιπαρά οξέα, τα οποία βρίσκονται σε μεγάλο ποσοστό στα ψάρια και τα θαλασσινά, αλλά και το ελαιόλαδο.
Ο σίδηρος στο αίμα της μητέρας έχει μειωθεί κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αλλά στο θηλασμό, σε συνδυασμό με σωστή διατροφή, η απώλειά του μειώνεται. Παρόλα αυτά είναι απαραίτητος, και μπορεί να εξασφαλιστεί με τροφές όπως το κόκκινο κρέας, το συκώτι, τα πουλερικά αλλά και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Η μαμά κατά το θηλασμό πρέπει επίσης να λαμβάνει με τη διατροφή της αρκετό ασβέστιο. Ιδανικά είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα όσπρια, και τα μικρά ψάρια. Η πρόσληψη βιταμίνης D, που υπάρχει στα αυγά, τα δημητριακά και το συκώτι, βοηθά ιδιαίτερα στην απορρόφηση του ασβεστίου. Τέλος, θα ήταν καλό ν' αποφεύγονται κατά το θηλασμό οι μεγάλες ποσότητες καφεΐνης και αλκοόλ.
Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνούν οι νέες μανούλες είναι ότι το καλύτερο δώρο που μπορούν να προσφέρουν στο αγγελούδι τους είναι το μητρικό γάλα. Κανένα βιομηχανικό παρασκεύασμα δεν μπορεί ν' αντικαταστήσει σε θρεπτική αξία το θηλασμό με το γάλα της μαμάς, όπως δεν μπορεί τίποτα ν' αντικαταστήσει αυτό που νιώθει το μωράκι όταν τρέφεται ακούγοντας το χτύπο της καρδιάς της.

Συντάκτης: Α. Γ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου