Σάββατο, 5 Ιανουαρίου 2013

ΒΡΩΜΗ

ΒΡΩΜΗ

Η βρώμη είναι ένα δημητριακό που θεωρείται ιδιαίτερα ευεργετικό για την υγεία. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες, πρωτεΐνες και αντιοξειδωτικά. Τόσο σε δίαιτες όσο και στη βάση της υγιεινής διατροφής γενικότερα, η βρώμη συστήνεται ανεπιφύλακτα καθώς βοηθά στον έλεγχο του βάρους, στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2 αλλά και του καρκίνου του πεπτικού συστήματος.
Πιο συγκεκριμένα, η βρώμη βοηθά στην πρόληψη της παχυσαρκίας καθώς δημιουργεί γρήγορα αίσθημα κορεσμού, λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες. Είναι γνωστή μάλιστα και η μείωση της κακής χοληστερόλης που επιτυγχάνεται με την κατανάλωση βρώμης, δράση που οφείλεται στην υψηλή της περιεκτικότητα σε διαλυτές φυτικές ίνες. Η βρώμη βοηθά και στον έλεγχο των επιπέδων του σακχάρου, χάρη στις β- γλυκάνες που περιέχει. Οι β- γλυκάνες συμβάλουν επίσης σημαντικά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, γεγονός που καθιστά τη βρώμη ακόμη πιο ευεργετική για την υγεία μας. Επιπλέον, η δράση της βρώμης στο πεπτικό σύστημα είναι πολύ σημαντική, καθώς έχει την ιδιότητα να δεσμεύει τα χολικά οξέα. Δεσμεύοντάς τα βοηθά όχι μόνο στη μείωση της χοληστερόλης, αλλά και στην πρόληψη του καρκίνου. Τέλος, η αντιοξειδωτική ιδιότητα της βρώμης είναι ακόμη ένα στοιχείο που την τοποθετεί ανάμεσα στα ιδανικά συστατικά μιας υγιεινής διατροφής.
Παρόλα αυτά η κατανάλωση της βρώμης πρέπει να γίνεται με προσοχή, καθώς ποσότητα μεγαλύτερη από 50 γρ. τη μέρα μπορεί να προκαλέσει διάρροια ή φούσκωμα. Επίσης, η βρώμη δεν είναι κατάλληλη για όσους έχουν δυσανεξία στη γλουτένη, γιατί παρότι δεν περιέχει γλουτένη, έρχεται σ’ επαφή με αυτήν κατά την καλλιέργεια και τη μεταφορά της.
Οι νιφάδες βρώμης είναι ένα πολύ νόστιμο γεύμα σε συνδυασμό με γάλα και μέλι, υπάρχουν όμως και πολλοί ακόμη τρόποι να καταναλωθεί η βρώμη. Πολλές ενδιαφέρουσες συνταγές για ψωμί, κέικ, τηγανίτες, μπισκότα αλλά και μπιφτέκια ή σούπες, περιέχουν βρώμη. Μπορούμε λοιπόν να εκμεταλλευτούμε τις ευεργετικές ιδιότητές της εισάγοντας τη βρώμη στην κουζίνα μας, κι έτσι στην καθημερινή μας υγιεινή διατροφή.

Συντάκτης: Α. Γ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου